• Mindfulness Greece

99% πάσχουμε από αυτό το Σύνδρομο...

Ενημερώθηκε: Σεπτ 9



Mindfulness Greece


«Πάρε τηλέφωνο και ζήτα τα λεφτά που σου χρωστάει!» Ήταν η πρώτη μου αντίδραση στην κουβέντα μας με τη Μαρία. Μία ταλαντούχα αρχιτέκτονα, που είχε μόλις ξεκινήσει την επαγγελματική της διαδρομή ως ελεύθερος επαγγελματίας. «Δεν μπορώ να το κάνω! Νιώθω άβολα!», μου είπε πριν προλάβω να τελειώσω τη φράση μου. «Μα έχεις δουλέψει, της έχεις παραδώσει φανταστική δουλειά και παρόλα αυτά αποφεύγει να σε πληρώσει.», συνέχισα εγώ με το άδικο να με πνίγει. «Το ξέρω, έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά εγώ δεν μπορώ να το κάνω. Δεν το έχω με αυτό το θέμα, ποτέ δεν το είχα με αυτά τα θέματα». «Και τι θα κάνεις;», ρώτησα. «Δεν ξέρω, λέω να τα παρατήσω, να γυρίσω πάλι πίσω στο γραφείο που δούλευα. Εκεί τουλάχιστον, δεν είχα τέτοια θέματα να αντιμετωπίσω.» Την κοίταξα με γουρλωμένα μάτια, λέγοντας: «Μα ήσουν δυστυχισμένη εκεί, υπέφερες κάθε μέρα, γύριζες σπίτι και έκλαιγες!» Και αυτό είναι Το Σύνδρομο Αποφυγής των Άβολων Καταστάσεων. Με απλά λόγια, μας είναι πιο εύκολο να επιστρέψουμε και να συνεχίσουμε να βιώνουμε το γνώριμο πόνο και τη δυστυχία, που υπάρχει σε μία ήδη γνώριμη κατάσταση της ζωής μας, παρά να βιώσουμε το φόβο και τη δυσκολία μιας νέας άβολης κατάστασης. Γι' αυτό, πολύ συχνά, όλοι μας βολευόμαστε σε καταστάσεις γνώριμες, αν και εν γνώσει μας δυσάρεστες. Μπορεί ο γνώριμος πόνος να μας πονάει 10/10, αλλά δεν μας φοβίζει, γνωριζόμαστε καλά μαζί του. Αντίθετα, μία νέα αλλά άβολη κατάσταση μπορεί να μας πονάει μόνο 2/10, επειδή όμως είναι κάτι καινούργιο και μη γνώριμο, εκτινάσσει το επίπεδο του φόβου μας στον ουρανό, και αυτό μας ακινητοποιεί. 👉 Γνώριμος Πόνος Ένταση 🔥: 10/10 (Κλάμα, δυστυχία, απόγνωση, απογοήτευση, φαύλος κύκλος) Φόβος που μας δημιουργεί 😨: 2/10 (Το έχω ζήσει πολλές φορές στη ζωή μου) 👉 Νέα Άβολη Κατάσταση Ένταση 🔥: 2/10 (Να ζητήσω τα αυτονόητα, να πάω στο γιατρό, να ζητήσω βοήθεια) Φόβος που μας δημιουργεί 😱: 10/10 (Δεν το έχω ξανακάνει, δεν μπορώ να προβλέψω το αποτέλεσμα) Η Μαρία βίωνε μια καθημερινή κόλαση στο γραφείο που δούλευε για 10 χρόνια, με αποτέλεσμα η ψυχολογία και η υγεία της να έχουν καταρρακωθεί: Χαμηλός μισθός, ένα γραφείο που δεν έμπαινε φως, ασταμάτητες κλίκες και μηχανορραφίες. Μέχρι που κάποια στιγμή είπε: «Αρκετά! Θα δημιουργήσω τη ζωή που θέλω, σύμφωνα με τα δικά μου όνειρα και τις δικές μου επιθυμίες.» Και άνοιξε δικό της γραφείο. Και εκεί, ήρθε η σημαντικότερη συνειδητοποίηση στη ζωή της. Δύσκολες αποφάσεις, Εύκολη Ζωή. Εύκολες Αποφάσεις, Δύσκολη Ζωή. Η επιστροφή στο γνώριμo πόνο - στο παλιό της γραφείο - είναι η εύκολη απόφαση, αλλά της κάνει τη ζωή δύσκολη, πονεμένη. Ενώ οι δύσκολες αποφάσεις - το να ανοίξει δικό της γραφείο, να έχει τον έλεγχο των οικονομικών της, να επιλέγει τις δουλειές της - είναι αυτές που μακροπρόθεσμα θα της δημιουργήσουν μια πιο εύκολη ζωή. Μια ζωή που δεν θα είναι μόνο ροζ συννεφάκια, αλλά θα είναι η ζωή που θα έχει επιλέξει η ίδια. Όλοι οι πετυχημένοι άνθρωποι στην εργασία, την προσωπική ζωή, την ευημερία τους, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Δεν φοβούνται... να φοβηθούν... να νιώσουν άβολα. Και αυτό το χαρακτηριστικό όλοι μπορούμε να το αποκτήσουμε. Είναι μια δεξιότητα που χτίζεται. 👉 Ξεκίνησε με το παρακάτω: 📅 1. ✔️ Βάζε μικρά άβολα πράγματα μέσα στην ημέρα σου. 2. 🤔 Παρατήρησε πώς αντιδράει το μυαλό σου, όταν βρίσκεται μέσα σε μία άβολη κατάσταση. 3. 🧠 Άρχισε να γνωρίζεσαι με αυτήν την αντίδραση του μυαλού σου. Κάθε μέρα κι από λίγο, ώστε να αρχίσει να σου γίνεται πιο οικείο το κομμάτι της αντίδρασης στο φόβο. Για παράδειγμα: 🛀 Ντουζ Όταν κάνεις ντουζ, στο τέλος βάλε το νερό για 10'' στο κρύο. Και παρατήρησε πώς αντιδράει το μυαλό σου. Τι ιστορία σου λέει γι' αυτό το άμεσο 'στρες' που δημιουργείται; 🏋️‍♀️ Γυμναστήριο Όταν κάνεις γυμναστική, κάνε 2 ακόμα επαναλήψεις μετά την τελευταία που αντέχεις, και παρατήρησε πώς αντιδράει το μυαλό σου. Τι ιστορία σου λέει, καθώς νιώθεις αυτόν τον πόνο στους μύες; 🧘‍♂️ Διαλογισμός Όταν κάνεις διαλογισμό και νιώθεις τελείως άβολα στην καθιστή θέση, σαν να έχει μυρμηγκιάσει όλο σου το σώμα, μείνε για 2 ακόμη λεπτά. Tι ιστορία λέει το μυαλό σου στο σώμα σου, που θέλει να κινηθεί; 🚶 Συναντήσεις Όταν συναντάς ένα άτομο που δε συμπαθείς, σε ταράζει και προσπαθείς να το αποφύγεις, μείνε για λίγα λεπτά μαζί του και παρατήρησε. Τι ιστορία φτιάχνει το μυαλό σου; Πώς είναι οι παλμοί της καρδιάς σου και η αναπνοή σου; 📳 Εργασία Στο γραφείο, όταν χτυπάει το τηλέφωνο και βλέπεις το νούμερο ενός πολύ δύστροπου αλλά σημαντικού πελάτη, σήκωσε το και παρατήρησε. Τι ιστορία σου λέει το μυαλό σου, ενώ θέλεις να αποφύγεις το τηλεφώνημα αλλά δεν μπορείς; Έτσι, θα χτίσεις σιγά-σιγά την ικανότητα να υπάρχεις 🙎‍♂️ Εσύ 📖 η Ιστορία του μυαλού σου 😩 η Άβολη κατάσταση Δηλαδή, δε θα είσαι 1, αλλά 3 ξεχωριστά μέρη. Και έτσι, θα μπορέσεις σιγά-σιγά να αποκτήσεις τον έλεγχο στο μέρος που μπορείς να έχεις τον πραγματικό έλεγχο, δηλαδή στο Εσύ. Θα μπορείς, δηλαδή, να επιλέξεις Εσύ πώς θέλεις να νιώσεις, παρόλο που θα υπάρχει μια Ιστορία του μυαλού σου και μια Άβολη κατάσταση μπροστά σου. Όταν είμαι στο γυμναστήριο, λέω πάντα στον προπονητή μου όταν μου δίνει να κάνω 10 επαναλήψεις: «Θα κάνω 10 επαναλήψεις για να γυμνάσω το σώμα μου και 2 επιπλέον για να γυμνάσω το μυαλό μου». 💪🧠 Και πάντα στις τελευταίες 2 επαναλήψεις βιώνω το ίδιο: 1. Είμαι εγώ, 🙎‍♂️ 2. Το μυαλό μου που φωνάζει: Σταμάτα, τι κάνεις, γιατί να πονάμε; Γύρνα στον καναπέ!, 🤯 3. Και η άβολη κατάσταση: οι μύες μου καίνε και υποφέρουν! 😫💪🏽 Όταν εξασκώ το μυαλό μου σε αυτήν την απλή, γνώριμη και καθημερινή μου κατάσταση, δε σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα το ευχαριστιέμαι... Το απεχθάνομαι κάθε φορά που το κάνω! Οι μύες μου καίνε! Κανείς δεν περνάει καλά με αυτό! Η αντίδραση μου, όμως, στο άβολο και στο φόβο μειώνεται και σιγά-σιγά ανταποκρίνομαι πολύ καλύτερα σε δύσκολες και λιγότερο γνώριμές μου καταστάσεις. Έτσι, την επόμενη φορά που θα μπω στο αεροπλάνο και θα αρχίσει να κουνάει 😨, θα θυμηθώ αυτές τις τελευταίες επαναλήψεις και: 1. Είμαι εγώ, 🙎‍♂️ 2. Το μυαλό μου που φωνάζει: θα πεθάνουμε!!! 😱 3. Η άβολη κατάσταση: στριμωγμένος και φοβισμένος σε ένα στενό κάθισμα στα 10.000 πόδια. 💺✈️ Έτσι, με λίγο κάθε μέρα αρχίζω σιγά-σιγά να περνάω στην άλλη πλευρά... Αρχίζω να γνωρίζομαι καλύτερα με την αντίδραση του μυαλού μου στις άβολες καταστάσεις, μου γίνεται οικείο, γίνεται ένα γνώριμο κομμάτι της ζωής μου. Και τελικά φτάνω να δημιουργώ ΕΓΩ τη ζωή που ΘΕΛΩ να ζήσω. Γιατί μπορώ να υπάρχω μέσα στις άβολες καταστάσεις. Όχι χωρίς φόβο, αντίσταση ή πόνο, αλλά μαζί με αυτά. Δεν φοβάμαι...να φοβηθώ...να νιώσω άβολα. Και αυτό είναι που δημιουργεί τη ζωή που ονειρευόμαστε. Με εκτίμηση, Mindfulness Greece


41 προβολές0 σχόλια