• Mindfulness Greece

ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ 2. Τι ακριβώς φοβάσαι;

Ενημερώθηκε: Αυγ 5


"Τελευταία φορά που σε δέχομαι!", μου είπε η νοσοκόμα.


"Αμάν πια! Μια ενεσούλα είναι, δε θα καταλάβεις τίποτα".


"Όχι ευχαριστώ, της είπα", και σηκώθηκα κι έφυγα.



Μια ενεσούλα;


Και τότε γιατί ιδρώνω, χάνω το χρώμα μου και λυποθυμάω;


Ήταν η 5η φορά που πήγαινα να δώσω αίμα για εξετάσεις και έφευγα.


Ήξερα, βέβαια, μέσα μου ότι όντως μια ενεσούλα ήταν.


Γιατί, όμως, εγώ φοβόμουν, λες και με πήγαιναν στο εκτελεστικό απόσπασμα;


Ουσιαστικά αυτό που φοβόμαστε δεν είναι αυτό που συμβαίνει, αλλά την αντίδραση μας σε αυτό.

Δε φοβόμαστε την πτήση με το αεροπλάνο, αλλά την αντίδραση μας σε αυτό.


Δε φοβόμαστε την απόρριψη ή το χωρισμό, αλλά την αντίδραση μας σε αυτό.


Ποιος, όμως, έχει καθορίσει για μας αυτήν την αντίδραση που φοβόμαστε;


Το μυαλό μας.


Ή καλύτερα οι ιστορίες, που φτιάχνει το μυαλό μας.


"Και γιατί φτιάχνει αυτές τις ιστορίες και όχι άλλες;", είναι μια καλή ερώτηση.


Γιατί, αυτές έχει μάθει ως μοναδική πραγματικότητα σε μια ηλικία, που δεν είχε αναπτύξει ακόμα τη λογική και την κρίση.


Έτσι, παρόλο που πάω με το ενήλικο μυαλό μου να δώσω αίμα, η αυτόματη αντανακλαστική αντίδραση είναι αυτή του παρελθόντος..., του παιδιού.

Όπου ένεση σημαίνει κίνδυνος, πόνος και μόνο, γιατί κάτι κακό συμβαίνει.


Άρα, αν δεν φοβάμαι την ίδια την κατάσταση, τι μπορώ να κάνω για την αντίδραση μου σε αυτήν;


1. Μαθαίνω πρώτα πώς να συνειδητοποιώ πότε το μυαλό μου έχει μπει σε αυτόματη αντίδραση σκέψεων. (Ενσυνειδητότητα)


Σου έχει τύχει ποτέ να συνειδητοποιήσεις στον ύπνο σου ότι είσαι σε όνειρο; Και έδωσες την εντολή στον εαυτό σου να ξυπνήσει;


Αυτό, αλλά την ημέρα. Μαθαίνω, δηλαδή, να αναγνωρίζω πότε έχω χαθεί σε κάποιο ημερήσιο "όνειρο-ιστορία" του μυαλού μου.


2. Μετά, κάνω ένα βήμα πίσω και διαχωρίζω τον εαυτό μου από τις ιστορίες του μυαλού μου.


"Ξυπνάω" και επιστρέφω στο παρόν δηλαδή.

Έτσι, δημιουργώ ένα χώρο ανάμεσα σε μένα και στο μυαλό μου.


Δηλαδή, άλλο το:

"Φοβάμαι ότι θα χάσω το χρώμα μου και θα λυποθυμήσω".

(Έχω γίνει ένα με τη σκέψη μου)


Και άλλο το:

"Κάνω μια σκέψη φόβου αυτήν τη στιγμή".

(Παρατηρώ τη σκέψη μου)


Μάθε με απλά βήματα πώς να το κάνεις αυτό.

Κατέβασε την Εφαρμογή μας από το Google Play ή το App Store. Ξεκίνησε Δωρεάν με τις πρώτες ασκήσεις Mindfulness!


Τώρα, κλείσε τα μάτια και σκέψου κάτι που φοβάσαι.


Παρατήρησε ότι το μυαλό σου φτιάχνει αμέσως μια εικόνα, μια ιστορία, έναν διάλογο με πρωταγωνιστή εσένα.


Και ουσιαστικά, δεν φοβάσαι την ίδια την κατάσταση, αλλά την αντίδραση σου σε αυτή την κατάσταση.

.

Π.χ. δε σκέφτεσαι το αεροπλάνο, αλλά ίσως τα χέρια σου που σφίγγουν τα χερούλια του καθίσματος και την καρδιά σου που πάει να σπάσει.


Και αν παρατηρήσεις λίγο πιο συνειδητά, θα δεις ότι είσαι ένα συνεχές εκκρεμές όπου...


Μια γίνεσαι ένα με την ιστορία του μυαλού σου (προσκόλληση) και μια υπάρχεις εσύ και η ιστορία του μυαλού σου (διαχωρισμός).


Σε αυτό ακριβώς πρέπει να γυμνάσουμε το μυαλό μας:


Όχι να σταματήσει να φτιάχνει ιστορίες (αυτή είναι μια φυσική λειτουργία), αλλά να μπορεί να βγαίνει από την προσκόλληση του σε αυτές τις ιστορίες.


Έτσι, δημιουργούμε μια εσωτερική θωράκιση, μια απόσταση μεταξύ του εαυτού μας και των ιστοριών του μυαλού μας.


Αυτή η απόσταση μέσα μας είναι και το ανάχωμα για την πραγματική ελευθερία στη ζωή.


Καθώς, πλέον, δεν είμαστε δέσμιοι του μυαλού μας και των ιστοριών του, που πηγάζουν από μια άλλη εποχή μακριά από το παρόν και αυτό που πραγματικά συμβαίνει.


Και πώς θα ελευθερώσω το μυαλό μου;


Η ελευθερία δε χαρίζεται και δεν αγοράζεται, κερδίζεται.


- Κανένας γιατρός δε θα σε κάνει υγιή.

.

- Κανένας διατροφολόγος δε θα σε κάνει να τρως υγιεινά.


- Κανένας δάσκαλος δε θα σε κάνει έξυπνο.


- Κανένας γυμναστής δε θα σε κάνει δυνατό.


- Κανένας γκουρού δε θα σε κάνει γαλήνιο.


- Κανένας coach δε θα σε κάνει πετυχημένο.


- Καμία νέα τεχνολογία δε θα σε κάνει χαρούμενο.


Στο τέλος, θα πρέπει να πάρεις την ευθύνη του εαυτού σου.


Να πάρεις την ευθύνη του μυαλού σου.

.

Και να απελευθερωθείς από τις ιστορίες του.


Ύστερα από αυτό, όλα τα άλλα θα είναι εύκολα.


Για σκέψου :

Το γυμναστήριο και οι υγιεινές τροφές είναι πάντα διαθέσιμα μπροστά σου, απλά το μυαλό σου είναι στη μέση.


Σου λέει:

"Βαριέμαι, έχω κουραστεί, δεν έχω χρόνο, άστο από τη νέα χρονιά.."


Αν απελευθερωθείς, όμως, από αυτές τις ιστορίες, τότε θα έχεις στη ζωή σου 2 πράγματα:


α. Την ελευθερία των επιλογών,


β. Το ισχυρότερο εργαλείο αυτού του κόσμου, το μυαλό σου, στον συνειδητό σου έλεγχο.


Και αυτά τα 2 σε συνδυασμό μπορούν να σου φέρουν όλα τα υπόλοιπα πολύ γρήγορα.

Ξεκίνησε, λοιπόν, να δουλεύεις για την ελευθερία σου από μέσα προς τα έξω.


Για τις επόμενες 60 ημέρες:


Περιόρισε άρθρα, ειδήσεις και τηλεόραση.


Περιόρισε τα βίντεο στο internet, ακόμα και τα "εκπαιδευτικά"

.

Περιόρισε ή καλύτερα σταμάτα να μπαίνεις στα social media.


Και κάνε χώρο για να ξεκινήσεις την πραγματική εξάσκηση.

Αυτή του μυαλού σου.


Αν θέλεις, στην αρχή χρησιμοποίησε για βοήθεια το application μας.


Έχουμε δημιουργήσει το Καθημερινό Πρόγραμμα Διαλογισμών για να σε καθοδηγήσει σωστά και βήμα βήμα στην αρχή με μόνο 10 λεπτά την ημέρα.


Αλλά ούτε και το application μας θα σε σώσει από μόνο του.

.

Πρέπει, πρώτα, να πάρεις την απόφαση.


Να φροντίσεις το μυαλό σου, όπως πραγματικά του αξίζει.

Ως το πολυτιμότερο πράγμα που έχεις στη ζωή.


Και να του χτίσεις τη νέα αυτή συνήθεια της ενσυνειδητότητας κάθε μέρα και από λίγο.


Η ζωή που ονειρεύεσαι, είναι πάντα εκεί μπροστά σου, απλά το μυαλό σου είναι στη μέση.


Ξεκίνησε, σήμερα, με μόνο 10 λεπτά την ημέρα.


Κατέβασε την Εφαρμογή μας από το Google Play ή το App Store και ξεκίνησε Δωρεάν με τις πρώτες ασκήσεις Mindfulness!

Mindfulness Greece App
Mindfulness Greece App

1331 προβολές0 σχόλια