• Mindfulness Greece

Αν είσαι αναβλητικός, κάνε αυτό

Ενημερώθηκε: Σεπτ 9


Mindfulness Greece - αναβλητικότητα

"Αναβάλλω συνεχώς τα πράγματα, που θέλω να ξεκινήσω. Τι μπορώ να κάνω για να έχω κίνητρο και να μην τα αφήνω διαρκώς για την επόμενη μέρα"; Ας δούμε πώς το mindfulness μπορεί να βοηθήσει με έναν πολύ εύκολο τρόπο. Α] ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ Αρχικά, πρέπει να διαχωρίσεις τον εαυτό σου από την κατάσταση και να σταματήσεις την αυτοκριτική. Δηλαδή, δεν είσαι ούτε τεμπέλης, ούτε άνθρωπος που αναβάλλει τη ζωή του. Έχει, απλά, δημιουργηθεί μια συνήθεια αναβλητικότητας στο μυαλό σου. Είναι τεράστια η διαφορά μεταξύ του "Είμαι Αναβλητικός" και του "Έχει δημιουργηθεί μια συνήθεια αναβλητικότητας στο μυαλό μου". Αυτή είναι η πρώτη mindfulness κίνηση, να δημιουργήσω χώρο μέσα μου και να διαχωρίσω την ύπαρξη μου από το μυαλό μου και μια συνήθεια που αυτό έχει χτίσει στο παρελθόν. Β] ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Η δεύτερη mindfulness κίνηση είναι η παρατήρηση. Κάθε συνήθεια ή εξάρτηση έχει, συνήθως, 3 μέρη: 1. Η Σκανδάλη Μια κατάσταση, που πυροδοτεί τη συνήθεια... που στην περίπτωση της αναβλητικότητας είναι σχεδόν πάντα το Στρες. 2. Η Λούπα Μια συγκεκριμένη επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά, ώστε να αλλάξει άμεσα η εστίαση του μυαλού μας και να ξεχαστούμε. Να σκρολάρω ασταμάτητα στα social, να διαβάσω τα νέα, να δω μια σεζόν ολόκληρη μιας νέας σειράς σε ένα βράδυ, να καπνίσω, να φάω junk food.. 3. Η Επιβράβευση Κερδίζουμε μια μικρή δόση ντοπαμίνης στον εγκέφαλο μας. Στην περίπτωση της αναβλητικότητας είναι μια μικρή παύση από το στρες, μια στιγμή ηρεμίας. Την επόμενη, λοιπόν, φορά που θα πιάσεις τον εαυτό σου να σκρολάρει ασταμάτητα στα social ή να διαβάζει τη μια είδηση μετά την άλλη, πες μέσα σου: "Ώπ! Βάζω το μυαλό μου στον αυτόματο πιλότο, γιατί μάλλον είμαι αγχωμένος ή αγχωμένη με κάτι!" Έπειτα, κάνε στον εαυτό σου την ερώτηση: "Τι με ανησυχεί ιδιαίτερα αυτήν τη στιγμή;" Και παρατήρησε για λίγο την απάντηση και το άγχος που υπάρχει. Και μετά.... Γ] ΕΠΙΛΟΓΗ Μέτρησε αντίστροφα 5, 4, 3, 2, 1... Ναι, μέτρησε αντίστροφα δυνατά ή από μέσα σου, γιατί έτσι παίρνεις τον έλεγχο της προσοχής σου από την συνήθεια και τη φέρνεις στο τώρα και τον συνειδητό σου έλεγχο. Κι έπειτα, ξεκίνησε να δουλεύεις για 5 λεπτά. Κάνε ό,τι είναι να κάνεις μόνο για 5 λεπτά. Πιάσε το τηλέφωνο και κλείσε εκείνο το σημαντικό ραντεβού Στείλε το email για εκείνη τη δουλειά, που θέλεις πραγματικά Αγόρασε το domain για το site, που θέλεις να φτιάξεις Τελείωσε το κείμενο, που πρέπει να ολοκληρώσεις Άρα... 1. "Ώπ, πάλι σκρολάρω στα social ασταμάτητα" 2. Μέτρησε 5, 4, 3, 2, 1 3. Δούλεψε για 5 λεπτά μόνο Το υπέροχο με αυτήν την άσκηση είναι ότι οι έρευνες δείχνουν ότι αν ξεκινήσεις έστω για 5 λεπτά, στο 80% των περιπτώσεων θα συνεχίσεις να δουλεύεις. Με εκτίμηση, Mindfulness Greece


74 προβολές0 σχόλια